• Nieuwsbrief no. 2

Tussentijdse rapportbespreking
Op zaterdag 6 december en op zaterdag 13 december 2014 vinden de tussentijdse rapportbesprekingen plaats. Heeft u al een afspraak gemaakt met de docent van uw kind?

Sinterklaas
Zaterdag 5 december 2014 wordt Sinterklaas gevierd op vele scholen. Zaterdag 6 december 2014 staan voor de leerlingen pepernoten en snoepgoed klaar voor de lekkere trek.

Bijeenkomst Entree en Cito
Met de entree- en CITO toetsen in het vooruitzicht, zijn wij hard bezig om uw kind te trainen en voor te bereiden op deze toetsen. Graag willen wij u uitnodigen om u hierover te informeren. Deze bijeenkomst voor de ouders van groep 7 en groep 8 leerlingen vindt plaats op zaterdag 10 januari 2015 tussen 12.00 uur – 14.00 uur in lokaal 12. Deze voorlichting wordt verzorgd door de teamleider van Noordrand College mevrouw H. van Rooij.
Nieuw lesmateriaal
Onlangs hebben wij een grote bestelling geplaatst bij Heutink. De nieuwe drukken van onder andere Wereld in Getallen (rekenmethode) voor alle groepen, Lezen in Beeld, Taal in Beeld, Spelling in Beeld, Taal op Maat, Timboektoe.

Nieuwe flyers en visitekaartjes
Onze nieuwe flyers zijn binnen. We zijn er erg trots op. De nieuwe vormgeving en kleuren vinden we goed passen bij onze doelstellingen. U kunt bij de balie vragen naar de nieuwe flyer.

flyer

Rekentoetstraining
Leerlingen in groep 8 en in het voortgezet onderwijs moeten vanaf 2015 een centrale toets taal en rekenen doen. Indien uw kind moeite heeft met rekenen, kunt u binnenkort uw kind aanmelden voor de Rekentoetstraining van Stichting het Succes. Wij hebben reeds geschikt studiemateriaal aangeschaft via Toetsend Leren en hopen hiermee uw kind te ondersteunen. Hou onze website www.stichtinghetsucces.nl en Facebookpagina in de gaten voor meer informatie over de Rekentoetstraining.

Emailadressen
Heel veel ouders hebben op ons verzoek hun e-mailadres al doorgegeven. Maar helaas ontbreken er ook nog best veel. Wij willen graag de e-mailadressen van alle ouders/verzorgers in onze administratie opnemen, zodat wij veel ontwikkelingen ook per email kunnen doorsturen. Ouders die hun e-mailadres nog niet hebben doorgegeven: graag doen! Dank.

Kerstvakantie
Het einde van het jaar 2014 nadert. We hebben dit jaar de volgende zaterdag nog les: 6 december 2014 en 13 december 2014. Op zaterdag 20 december, zaterdag 27 december en zaterdag 3 januari zijn er geen lessen in verband met de kerstvakantie. Zaterdag 10 januari 2015 zien we onze leerlingen graag weer terug.

Vertel eens… juf Sana
Een rubriek in de digitale nieuwsbrief zal “Vertel eens…” zijn. Elke keer komt een groep aan de beurt om te vertellen en te laten zien wat er in hun groep zoal gebeurt. Deze week hebben we groep 7 van juf Sana bezocht.

Wat doen jullie in de les?
Leren van ontleden van zinnen, huiswerk nakijken, bespreken van het huiswerk van volgende week etc.

Wat leren jullie?
De persoonsvorm, werkwoorden, zelfstandige naamwoorden, voorzetsels, woordenschat etc. Schattend rekenen, grote deelsommen, meten van inhoud, gewicht, oppervlakte, omtrek, etc.

Wat voor leuke activiteiten doen jullie?
Galgje, rekenbingo en soms laatste 5-10 min even wat leuks

Juf Sana beschrijft haar leerlingen in 1 woord